Sikker levering med GLSLevering fra dag til dag

Søg

Racing Zero Comp. DB C19 2WF HG11 142/12 HJULSÆT

Varenr: R0-20DFR22ASCO
EAN: 8057017987451
DKK 7.250,00
På lager Leveringstid 1-2 uger
Tilføj vare til kurven
  • Beskrivelse

    Fulcrum Racing Zero Competizione DB er blandt de nyeste modeller i Fulcrums store sortiment, og henvender sig til de ryttere som gerne lige vil skille sig lidt ud fra mængden med et hjulsæt som man ikke ser på hvert gadehjørne. Visuelt er Zero Competizione DB virkelig noget ekstraordinært med den sort matte aluminium kombineret med reflekterende staferinger og skrift. Det er ”Ulven i fåreklæder” for bag det afdæmpede ydre finder du et super stærkt og meget hurtigt hjul som besidder alt det nyeste indenfor hjulteknologi.

    Farten i hjulet er rigtig godt hjulpet på vej af at være monteret op med producentens bedste hjullejer CULT (CERAMIC ULTIMATE LEVEL TECNOLOGY) som jf. tests kører 9 gange bedre end almindelige standard lejer. Lejerne er fuld keramiske og behøver derfor ingen smøring eller vedligeholdelse af nogen art.

    Grundstyrken i hjulet finder du i den 30 m/m semihøje fælg profil for og bag. Aluminiumslegeringer som er brugt i fælgen AL6082 er jf. Fulcrum markedets stærkeste og letteste. Samtidig er det kun indvendigt i fælgen der er egerhuller (UNDRILLED RIM BED) hvilket er medvirkende til yderlig styrke i fælgen.

    For at imødekomme det pres og den udbøjning der kommer fra kassettesiden i baghjulet under brug, er hjulet monteret op med det dobbelte antal eger i højre side kontra venstre (14/7). Samtidig gør oversize flangen for og bag at hjulet også, at eger længden forkortes og den samlede styrke øges. Disse tiltag betyder i sidste ende at de kræfter rytter lægger i pedalerne giver en øget hastighed af racercyklen. Fulcrum kalder denne teknologi for TWO-TO-ONE og OVERSIZE FLANGE TECHNOLOGY. For at udligne det horisontable pres i hele hjulsættet og absorbere kraften fra skivebremse, er forhjulet (7/14) opspændt, altså modsat opspændingen i baghjulet.

    At egernes korrekte opspænding bibeholdes henover hjulsættets levetid sørger hjulets ANTI ROTATION SYSTEM for. Designet på eger og nav er forbedret for at skabe et egerhul i navet, som er solidt, og hvor egeren ikke kan rotere eller bevæge sig når det påvirkes under kørslen, således vil alle eger til stadighed også have den korrekte aerodynamiske vinkel i forholdet til kørselsretningen.

    Hjulsættet er opbygget med det som Fulcrum kalder WIDE RIM BED som er et udtryk som henleder til den knap 24 m/m udvendige, og 19 m/m indvendige fælgbredde. Den øgede fælgbredde giver en øget styrke, og monteret med fx et 25 m/m dæk et minimalt aerodynamisk aftryk. Fordelen ved den øgede dæk er ligeledes en højere kørekomfort, samt en lavere rullemodstand på asfalten.

    Racing Zero Competizione DB søger efter den perfekte balance i hjulet som opnås ved den teknik som Fulcrum ganske klogt og enkelt kalder RIM DYNAMIC BALANCE, der enkelt forklaret virker på den måde at der modsat af fælgsamlingen i hvert hjul er vægtkompenseret med enten øget materiale brug i fælgen, eller med 2 kraftigere (tungere) eger. Denne teknik giver en optimal balance i hjulsættet, som til enhver tid vil føles behageligt at køre med.

    Racing Zero Competizione DB har det som Fulcrum kalder 2-WAY FIT hvilket betyder at hjulsættet kan køre med enten en dæk & slange opsætning, eller som tubless (slangeløst) med dæk som er tubless-ready, og flydende latex væske i luftkammeret. Racing Zero DB skal i modsætning til de billigere hjul i Fulcrum programmet ikke ”bygges om” men skal blot monteres med de medfølgende ventiler, og væske jf. vejledningen. Tubless opsætninger vinder mere og mere indpas på racercyklen i dag og i fremtiden, og med Racing Zero Competizione DB er du også her opdateret med det sidste nye.

    På et højteknologisk hjulsæt som dette har man naturligvis også fokus på at den samlede vægt af sættet skal være så lav som muligt, og dette uden at gå på kompromis med holdbarhed og styrke. I kampen om at holde vægten nede har man fjernet al overflødig aluminiums materiale mellem hvert eger, indbygget carbon nav i forhjulet og brugt den bedste og lettest mulige aluminiumslegering. Dette betyder at Racing Zero Competizione DB holder sig på en samlet vægt af blot 1570 gram pr. sæt hvilket er ganske imponerende af et hjul som skal håndtere voldsomme kræfter fra både disc-bremse og kassetten.

    Racing Zero Competizione DB er til brug på racercykler med skivebremser, og til fastgøring af bremseskiverne bruger Fulcrum den teknologi som de kalder AFS (AXIAL FIXING SYSTEM) der svarer til den patenterede Shimano system CENTER LOCK, men pga. patenter bruger Fulcrum AFS til at beskrive dette system. Hjulsættet passer som standard til alle racercykler med 12 m/m stikaksler (Thurax).

    Dette hjulsæt passer til Shimano/Sram kassette body. 

    Højeste samlede ryttervægt er 120 kg.

    TEKNISKE SPECIFIKATIONER:

    HJULTYPE2 Way Fit dæk/slange + Tubless
    EGER FOR
    21 (14 venstre + 7 højre), Two-to-One
    DÆKBREDDE23 mm - 40 mmEGER BAG21 (7 venstre + 14 højre), Two-to-One
    VÆGT - KOMPLET HJULSÆT1.570g
    EGER MATERIALEAluminium
    FÆLGMATERIALEAluminium (6082, T6 Pre-Aging)
    EGER PROFIL TEKNOLOGIAero, straight pull
    FÆLGHØJDE
    30mmNIPLERAluminium
    FÆLGBREDDE23,8mm
    NAV FORCarbon, Aluminium oversize flange
    FÆLGBREDDE19mm
    NAV BAG
    Aluminium, Aluminium oversize flange
    BREMSESYSTEM
    Disc brake
    AKSELCULT keramiske lejer
    AKSEL KOMPATIBILITETHH12-100 for
    HH12-142 bag
    ANDETPlasma behandlet Shimano HG  Ryttervægt max 120 kg.

Relaterede produkter

TilbudNyhed
Salgspris: 7250,0000000000 Førpris: 0 Listprice: 0