Sikker levering med GLSLevering fra dag til dag

Søg

Handels- og fragtbetingelser for privatkunder


1. Generelle oplysninger

Juhl Cycling Nordic A/S
Wichmandsgade 15
DK-5000 Odense C

Dansk CVR nr. 29789355
Norsk Org. nr. 913 341 015

Kundeservice: salg@juhlcycling.dk

Tekniske spørgsmål: service@juhlcycling.dk

Tlf.: (+45) 63 11 12 50


2. Købs- og leveringsbetingelser

Det er kun muligt at bestille varer online via www.juhlcycling.dk. Bestillinger kan ikke foretages via mail eller telefon.
Ordrer modtaget inden kl. 15.00 sendes altid samme dag, såfremt varerne er på lager! Såfremt der er tale om varer, der ikke er på lager (bestillingsvarer), vil der efterfølgende blive fremsendt en ordrebekræftelse med et estimeret leveringstidspunkt.

Levering til Danmark:
Fragtfri levering ved køb over DKK 500,- inkl. moms. Alle varer sendes til nærmeste GLS pakkeshop efter kundens eget valg (gælder kun i Danmark). Alternativt tilbydes levering til en erhvervsadresse (din arbejdsplads).
Ordrer under DKK 500,- inkl. moms tilskrives et fragtgebyr på DKK 49,- inkl. moms.

Levering til Sverige:
Fragtfri levering ved køb over DKK 700,- inkl. 25% moms. Vi sender varerne med GLS til en erhvervsadresse (din arbejdsplads).
Ordrer under DKK 700,- inkl. moms tilskrives et fragtgebyr på DKK 69,- inkl. moms.

Afhentning hos Juhl Cycling Nordic A/S:
Varer kan afhentes
torsdag mellem kl. 15-18, hvor vores showroom er åbent. på vores adresse Wichmandsgade 15, 5000 Odense.

JUHL CYCLING NORDIC A/S BÆRER FORSIKRINGSANSVARET FOR VARERNE INDTIL LEVERING ER SKET. HVOREFTER DET OVERGÅR TIL KØBER.

3. Modtagelse af vare

Har en forsendelse synlig fragtskade, skal der tages forbehold ved modtagelsen – alternativt nægtes modtagelse af varen. Køber er forpligtet til straks at informere Juhl Cycling Nordic A/S om, at varen har lidt skade under transporten.


4. Priser

De til enhver tid gældende dagspriser der vises på sitet, er inkl. 25% moms.


5. Kuponkoder og Gavekort

Kuponkoder kan kun være udstedt af Juhl Cycling Nordic A/S, og kan kun anvendes i forbindelse med gennemførelse af en bestilling på www.juhlcycling.dk. Virker kuponkoden ikke, kan det skyldes, at koden måske er udløbet eller forsøgt anvendt på anden vis, end det fremgår af betingelserne for den specifikke kuponkode? Kuponkoder kan kun bruges enkeltvis og aldrig i kombination. Ej heller i kombination med gavekort. Kuponkoder kan som udgangspunkt ikke anvendes på i forvejen nedsatte varer medmindre det specifikt fremgår af betingelserne for den enkelte kuponkode. Virker kuponkoden ikke (og skyldes det ikke, at den er udløbet), kan der rettes henvendelse på salg@juhlcycling.dk.

NB! Når køber ved gennemførelse af sit køb anvender en kuponkode, som udgør et fast rabatbeløb af den totale ordre, er Juhl Cycling Nordic A/S berettiget til at kreditere med et forholdsmæssigt rabatbeløb, såfremt køber vælger kun at returnere en del af den totale ordre.

Gavekort kan købes online på www.juhlcycling.dk og kan kun betales med kreditkort. Der kan ikke anvendes en kuponkode som hel eller delvis betaling for et gavekort. Ved gennemførelse af et køb af gavekort på www.juhlcycling.dk vil der automatisk blive fremsendt en printvenlig email i umiddelbar forlængelse heraf indeholdende en unik gavekort kode.

Et gavekort kan anvendes ved køb af samtlige varer på www.juhlcycling.dk, enten som hel eller delvis betaling for et køb, og er altid gyldigt i 2 år fra udstedelsesdatoen. Et gavekort kan anvendes til flere køb indtil værdien er endeligt brugt op. Det er altid muligt at følge det samlede anvendte beløb og restbeløbet på gavekortet ved at indtaste gavekort koden i checkout forløbet i shoppen.


6. Betalingsbetingelser

Det er muligt at betale enten med betalingskort eller ViaBill.

Vælges betalingskort skal betalingsoplysningerne indtastes i forbindelse med gennemførelsen af en online bestilling. Der opkræves ingen gebyrer udover eventuelle fragtomkostninger. Betalingen vil blive trukket på kortet, når varerne afsendes. I tilfælde, hvor en ordre leveres over flere leveringer, hæves altid kun det beløb, der modsvarer de afsendte varer. I disse tilfælde kan der forekomme flere delhævninger på betalingskortet.

Juhl Cycling Nordic A/S accepterer følgende betalingskort: Dankort, VISA, MasterCard, JCB, American Express og Diners Club.

For betaling med ViaBill henvises til ViaBill's handelsbetingelser, som du kan læse mere om via dette link https://viabill.dk/terms/


7. Fortrydelsesret

Juhl Cycling Nordic A/S tilbyder 30 dages fuld returret.
Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, varen er modtaget. Ved dellevering af en ordre følger de 30 dages returret det faktiske leveringstidspunkt for den enkelte vare.
Denne udvidede returret gælder kun for varer, der ikke er taget i brug! For varer der er taget i brug, er fortrydelsesfristen 14 dage fra leveringstidspunktet. Køber hæfter for varens værdiforringelse ved ibrugtagning jf. pkt. 8a.
Et køb kan aldrig fortrydes ved blot at nægte modtagelse af varen.


8. Returnering

Ønskes en vare returneret, skal der udfyldes en returformular, som skal vedlægges i returforsendelsen.
- Kunder bosiddende i Danmark modtager automatisk en gratis returlabel til GLS samt en returformular med i pakken ved levering. Returforsendelsen kan indleveres til en valgfri GLS Pakkeshop. Omkostningerne for returforsendelsen afholdes af Juhl Cycling Nordic A/S.
- Kunder bosiddende i Sverige kan sende varer retur ved at indlevere pakken til en DB Schenker Collection Point. Du kan finde en oversigt her. Du kan forinden rekvirere en gratis returlabel ved at sende en mail til salg@juhlcycling.dk.
 

Returformularen kan også downloades på www.juhlcycling.dk nederst på siden under ”Information” og ”Returnering”.
Varen skal være i original emballage, og må ikke have været taget i brug. Ønsker køber ikke at benytte tilbuddet om gratis returfragt via GLS, skal køber alternativt selv afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Returvarer kan ikke afleveres personligt!
Ved returnering er køber ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.
Køber bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering (dvs. fra varens modtagelse) og indtil den er tilbageleveret til Juhl Cycling Nordic A/S. Husk at få en kvittering for indlevering af pakken!


8a. Varens stand ved returnering

Køber har efter modtagelsen ret til at håndtere varerne på en måde, hvorpå man kan fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på. Med andre ord – varen kan prøves på samme måde, som hvis den blev prøvet i en fysisk butik.
Vær opmærksom på, at køber hæfter for en eventuel forringelse af varens værdi. Dvs. hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragtes den som brugt, hvilket betyder, at køber ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må køber altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik: afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.


8b. Tilbagebetaling af købsbeløbet

Fortrydes et køb, tilbagebetales naturligvis det beløb, som køber har indbetalt. I tilfælde af en værdiforringelse af varen som køber hæfter for jf. pkt. 8a, fratrækkes denne købsbeløbet i forbindelse med tilbagebetalingen.
Betalingen vil blive returneret via købers oprindelige betalingskort, så snart Juhl Cycling Nordic A/S har modtaget varen retur og undersøgt dens stand jf. ovenfor. Er købers oprindelige betalingskort af en eller anden årsag ikke længere aktivt, er det købers pligt at give besked herom.

NB! Har køber ved gennemførelse af sit køb anvendt en rabatkode, som udgør et fast rabatbeløb for den totale ordre, er Juhl Cycling Nordic A/S berettiget til at kreditere med et forholdsmæssigt rabatbeløb, såfremt køber vælger kun at returnere en del af den totale ordre.

Fortrydes købet, skal varen sendes til:
Juhl Cycling Nordic A/S
Wichmandsgade 15
5000 Odense C
Danmark

Returvarer kan ikke afleveres fysisk hos Juhl Cycling Nordic A/S !

VED RETURNERING HENVISES TIL VORES RETURFORMULAR jf. Pkt. 8.


9. Reklamation

Alle varer, der er købt på www.juhlcycling.dk er omfattet af 2 års reklamationsret gældende fra den dag, varen er modtaget. Juhl Cycling Nordic A/S forbeholder sig retten til at afhjælpe varens eventuelle fejl og mangler. Såfremt dette ikke er muligt, vil Juhl Cycling Nordic A/S enten ombytte til en tilsvarende vare, kreditere købet eller give et afslag i købsprisen afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af almindelig slitage, en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

OBS Vi tager ikke fødevarer retur af hensyn til fødevaresikkerheden.

9a. Hvor hurtigt skal køber reklamere?

Køber skal reklamere indenfor ”rimelig tid”, efter at manglen er opdaget. Hvis køber reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Reklamationer er ikke gyldige, såfremt reklamationsfristen er overskredet jf. pkt. 9.


9b. Hvordan kan køber reklamere?

Ønsker køber at reklamere over en fejl på en vare, skal der oprettes en reklamationssag. Dette skal gøres via sitet www.tekniskservice.nu, hvor køber skal udfylde og fremsende en reklamationsrapport, som kan findes via topmenuen på siden.
I reklamationsrapporten skal køber:
- Give en beskrivelse af fejlen på produktet (så detaljeret som muligt – ”defekt” er f.eks. ikke en acceptabel fejlbeskrivelse).
- Vedhæfte en kopi af den originale købsfaktura.
- Vedhæfte billede(-r) af fejlen på produktet, der viser fejlen så tydeligt som muligt.
Juhl Cycling Nordic A/S kan derefter tage stilling til reklamationens berettigelse, og orientere om det videre sagsforløb så hurtigt som muligt.
Reklamationsberettigede varer må ikke returneres uden forudgående aftale med serviceafdelingen. Hvis serviceafdelingen vurderer, at varen skal returneres til reparation eller lignende, forbeholder Juhl Cycling Nordic A/S sig retten til at bestemme forsendelsesmetoden for returfragten, og afholder alle omkostninger i forbindelse hermed.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage og husk at få en kvittering for indlevering af pakken.


10. Klageadgang

Hvis køber vil klage over et køb, skal der rettes henvendelse til kundeservice på salg@juhlcycling.dk eller tlf. 63 11 12 50. Hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan køber indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, Carl Jacobsens vej 35, 2500 Valby,
telefon 41 71 50 00
eller på
http://ec.europa.eu/consumers/solving_consumer_disputes/non-judicial_redress/adr-odr/index_en.htm
For yderligere spørgsmål, kan kundeservice kontaktes på mail salg@juhlcycling.dk. Vi beder køber oplyse

ordre-/fakturanummer.

11. Forbehold

Der tages forbehold for trykfejl, lagerstyringsfejl og prisændringer.